🔸ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﺪ ﺍﻟﺮﺿﺎ ع🔸
ﺫﮨﺒﯽ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺗﺎﻟﯿﻔﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﺪ
ﺍﻟﺮﺿﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﻧﻈﺮ ﮐﯿﺎ
ﮨﮯ ﮐﮧ:
ﻭ ﻟﻌﻠﻲ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﻲ ﻣﺸﻬﺪٌ ﺑﻄﻮﺱ ﻳﻘﺼﺪﻭﻧﻪ ﺑﺎﻟﺰﻳﺎﺭﻩ،
ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻃﻮﺱ ﻣﯿﮟ
ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﮨﮯ، ﺟﺴﮑﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺳﻴﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ، ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺍﻟﺮﺳﺎﻟﻪ ، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ
ﻳﺎﺯﺩﻫﻢ 1417 ﻕ، ﺝ 9، .393
« ﻭ ﻟﻪ ﻣﺸﻬﺪٌ ﻛﺒﻴﺮ ﺑﻄﻮﺱ ﻳﺰﺍﺭ »
ﺍﺳﮑﮯ ﻟﯿﮯ ﻃﻮﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﯼ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ
ﮨﮯ، ﺟﺴﮑﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺍﻟﻌﺒﺮ، ﺩﺍﺭﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﻪ، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﺝ 1 ، ﺹ .266
« ﻭ ﻣﺸﻬﺪ ﻣﻘﺼﻮﺩٌ ﺑﺎﻟﺰﻳﺎﺭﻩ »
ﺍﺳﮑﯽ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮩﺪ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ، ﺟﺴﮑﯽ
ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ، ﺣﻮﺍﺩﺙ، 201 ﺗﺎ 210، ﺩﺍﺭﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﺮﺑﻲ،
ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ 1420 ﻕ، ﺹ .272
ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺎﺩ ﺣﻨﺒﻠﯽ ﺩﻣﺸﻘﯽ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ
ﮐﮧ:
ﻭ ﻟﻪ ﻣﺸﻬﺪٌ ﻛﺒﻴﺮ ﺑﻄﻮﺱ ﻳﺰﺍﺭ.
ﺍﺳﮑﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﮯ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﺷﺬﺍﺭﺕ ﺍﻟﺬﻫﺐ، ﺩﺍﺭ ﺑﻦ ﻛﺜﻴﺮ، ﺩﻣﺸﻖ، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ
1406 ﻕ، ﺝ 3، ﺹ .14
ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﮐﯽ
ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﺳﮯ ﺑﺮﺗﺎﺅ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺣﯿﺮﺕ ﺍﻧﮕﯿﺰ
ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺑﻌﺾ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ
ﮐﮯ ﺣﺮﻡ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ، ﺟﯿﺴﮯ
ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﺑﺴﺘﯽ (ﻣﺘﻮﻓﯽ 354 ﮨﺠﺮﯼ ) ﻭ
ﺍﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ (ﻣﺘﻮﻓﯽ 328 ﮨﺠﺮﯼ ) ﺍﻭﺭ
ﺑﮩﺖ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﮐﮯ
ﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﺣﺮﻡ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﺎﺟﺰﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﺷﮏ
ﺑﮩﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺣﺘﯽ ﺍﻧﮑﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺑﮭﯽ
ﺗﻌﺠﺐ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﺑﻮﺑﻜﺮ ﺑﻦ
ﺧُﺰﻳﻤﮧ (ﻣﺘﻮﻓﯽ311 ﮨﺠﺮﯼ) ،
ﺍﺑﻮﺑﻜﺮ ﺑﻦ ﺧﺰﻳﻤﮧ (ﻣﺘﻮﻓﯽ 311 ﮨﺠﺮﯼ ) ﻭ
ﺍﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ (ﻣﺘﻮﻓﯽ 328 ﮨﺠﺮﯼ) ﮐﮯ
ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﻛﻢ ﻧﻴﺸﺎﭘﻮﺭﯼ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ:
ﺳَﻤِﻌﺖُ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﻤﺆﻣﻞ ﺑﻦ ﺣﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﻋﻴﺴﻲ
ﻳﻘﻮﻝ ﺧﺮﺟﻨﺎ ﻣﻊ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﺑﻲ ﺑﻜﺮ ﺑﻦ
ﺧﺰﻳﻤﻪ ﻭ ﻋﺪﻳﻠﻪ ﺍﺑﻮ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺜﻘﻔﻲ ﻣﻊ ﺟﻤﺎﻋﺔ ﻣﻦ
ﻣﺸﻴﺨﻨﺎ ﻭ ﻫﻢ ﺍﺫ ﺫﻟﻚ ﻣﺘﻮﺍﻓﺮﻭﻥ ﺍﻟﻲ ﺯﻳﺎﺭﺓ ﻗﺒﺮ
ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﻲ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﺑﻄﻮﺱ، ﻗﺎﻝ : ﻓﺮﻳﺖ ﻣﻦ
ﺗﻌﻈﻴﻤﻪ (ﺍﺑﻦ ﺧُﺰَﻳﻤﻪ ) ﻟﺘﻠﻚ ﺍﻟﺒﻘﻌﻪ ﻭ ﺗﻮﺍﺿﻌﻪ ﻟﻬﺎ
ﻭ ﺗﻀﺮﻋﻪ ﻋﻨﺪﻫﺎ ﻣﺎﺗﺤﻴﺮﻧﺎ،
ﺣﺎﮐﻢ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ: ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ
ﻣﺆﻣﻞ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ: ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮨﻢ ﺍﮨﻞ
ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺑﻦ ﺧﺰﻳﻤﮧ ﻭ ﺍﺑﻮ
ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻣﺸﺎﯾﺦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﮐﯽ ﻗﺒﺮ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ
ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻃﻮﺱ ﮔﺌﮯ۔ ﺍﺑﻮ ﺑﮑﺮ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﺍﻭﺭ
ﺍﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ
ﺍﻟﺮﺿﺎ ﮐﯽ ﻃﻮﺱ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﮯ
ﻟﯿﮯ ﺟﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻣﺆﻣﻞ ﮐﮩﺘﺎ
ﮨﮯ ﮐﮧ: ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﮐﻮ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ
ﮐﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﺍﻭﺭ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﮐﺮﺗﺎ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ
ﮨﻢ ﺳﺐ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﮦ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔
ﺗﻬﺬﻳﺐ ﺍﻟﺘﻬﺬﻳﺐ، ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻋﺴﻘﻼﻧﻲ، ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻜﺮ، ﺑﻴﺮﻭﺕ،
ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ، 1404 ﻕ، ﺝ 7، .339
ﺍﺱ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺣﯿﺮﺕ ﺍﻧﮕﯿﺰ ﺭﺍﻭﯼ ﮐﺎ
ﯾﮧ ﺟﻤﻠﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ
ﺗﺴﻠﺴﻞ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻓﺴﻮﺱ ﮐﮧ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ
ﻣﺆﺭﺧﯿﻦ ﻭ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﻧﮩﯿﮟ
ﮐﯿﺎ ، ﺭﺍﻭﯼ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ :
' 'ﺫﺍﮎ ﺑﻤﺸﮭﺪٍ ﻣﻦ ﻋﺪَّﺓٍ ﻣﻦ ﺁﻝِ ﺍﻟﺴﻠﻄﺎﻥِ ﻭ ﺁﻝ
ﺷﺎﺫﺍﻥ ﺍﺑﻦِ ﻧﻌﯿﻢ ﻭ ﺁﻝ ﺍﻟﺸﻨﻘﺸﯿﻦ ﻭﺑﺤﻀﺮﺓِ ﺟﻤﺎﻋﺔٍ
ﻣﻦ ﺍﻟﻌﻠﻮﯾّﺔِ ﻣﻦ ﺍَﮬﻞِ ﻧﯿﺴﺎﺑﻮﺭ ﻭ ﮬﺮﺍﺓ ﻭ ﻃﻮﺱ ﻭ
ﺳﺮﺧﺲ ، ﻓﺪﻭَّﻧﻮﺍ ﺷﻤﺎﺋﻞَ ﺍَﺑﯽ ﺑﮑﺮ ﻣﺤﻤّﺪ ﺑﻦ
ﺍﺳﺤﺎﻕ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺰﯾﺎﺭﺓِ ﻭ ﻓﺮِﺣﻮﺍ ﻭ ﺗﺼﺪَّﻗﻮﺍ ﺷﮑﺮﺍً ﻟﻠّﮧِ
ﻋﻠﯽ ﻣﺎ ﻇﮭﺮَ ﻣﻦ ﺍِﻣﺎﻡِ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺉِ ﻋﻨﺪَ ﺫﺍﻟﮏ ﺍﻟِﺎﻣﺎﻡ
ﻭ ﺍﻟﻤﺸﮭﺪِ ﻭﻗﺎﻟﻮﺍﺑﺎَﺟﻤﻌِﮭﻢ : ﻟﻮ ﻟﻢ ﯾﻌﻠَﻢ ﮬﺬﺍ ﺍﻟِﺎﻣﺎﻡُ
ﺍَﻧَّﮧ ﺳﻨﺔ ﻭ ﻓﻀﯿﻠﺔ ﻟﻤﺎ ﻓﻌﻞَ ﮬﺬﺍ ۔ ' '
ﺭﺍﻭﯼ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ
ﺭﺿﺎ ﮐﮯ ﻣﺮﻗﺪ ﻣﻄﮩﺮﭘﺮ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﮐﺎ ﯾﮧ
ﮔﺮﯾﮧ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﺍﻭﺭ
ﺗﻌﻈﯿﻢ، ﺳﻠﻄﺎﻥ ﮐﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻭﺭ
ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺷﺎﺫﺍﻥ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺷﻨﻘﺸﯿﻦ ﻧﯿﺰ
ﻧﯿﺸﺎﭘﻮﺭ ، ﮨﺮﺍﺕ ﻭ ﺳﺮﺧﺲ ﮐﮯ ﺷﯿﻌﻮﮞ ﻭ
ﻋﻠﻮﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﭘﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﺐ ﻧﮯ
ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﻭ ﺳﮑﻨﺎﺕ ﮐﻮ ﺟﻮ
ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﮐﮯ ﺭﻭﺿﮧ
ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﭘﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﮟ ، ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺛﺒﺖ ﻭ
ﺿﺒﻂ ﮐﯿﺎ ۔ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺭﻭﺵ ﺍﻭﺭ
ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﮐﯽ ﻗﺒﺮﻣﻄﮩﺮﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺳﮯ
ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﮩﺖ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺋﮯ ﻧﯿﺰ ﺍﻣﺎﻡ
ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺭﻭﺵ ﭘﺮ ﺧﻮﺷﯽ ﺍﻭﺭ ﺷﮑﺮ
ﺧﺪﺍ ﻣﯿﮟ ﺻﺪﻗﺎﺕ ﺩﯾﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﺐ ﻧﮯ ﺑﯿﮏ
ﺯﺑﺎﻥ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ (ﺍﮨﻞ ﺑﯿﺖ ﮐﯽ
ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮔﺮﯾﮧ ﻭ ﺯﺍﺭﯼ، ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ
ﺗﻮﺍﺿﻊ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﻈﯿﻢ) ﺳﻨﺖ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﺍﻭﺭ ﻓﻀﯿﻠﺖ
ﻧﮧ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﺗﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ ﺍﺱ
ﻃﺮﺡ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﮧ ﺩﯾﺘﮯ۔
ﺟﻮﯾﻨﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽ : ﻓﺮﺍﺋﺪ ﺍﻟﺴﻤﻄﯿﻦ ﻓﯽ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻟﻤﺮﺗﻀﯽٰ
ﻭﺍﻟﺒﺘﻮﻝ ﻭﺍﻟﺴﺒﻄﯿﻦ ﻭﺍﻵﺋﻤﺔ ﻣﻦ ﺫﺭﯾﺘﮭﻢ، ﺝ 2، ﺹ 198 ، ﺡ
477 ﺑﻨﻘﻞ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﯿﺸﺎﭘﻮﺭ ،ﺣﺎﮐﻢ ﻧﯿﺸﺎﭘﻮﺭﯼ ﺷﺎﻓﻌﯽ
ﺍﺑﻦ ﺧﺰﻳﻤﮧ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ
ﻋﻠﻢ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﮯ، ﺣﺘﯽ
ﺍﺳﮑﻮ « ﺷﻴﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻻﺋﻤﮧ، ﺣﺎﻓﻆ،
ﺣﺠﺖ، ﻓﻘﻴﮧ، ﺑﮯ ﻧﻈﻴﺮ، ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ
ﺳﻨﺖ ﮐﻮ ﺯﻧﺪﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ، ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻟﻘﺎﺑﺎﺕ
ﺳﮯ ﺍﺳﮑﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﻋﻠﻢ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﻭﺭ
ﻋﻠﻢ ﻓﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﻨﺎ ﻣﺎﮨﺮ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺳﮑﯽ
ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺳﻴﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ، ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺫﻫﺒﻲ، ﺝ 14 ،
ﺹ 365 ﻭ .377
ﺍﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺗﻌﺎﺑﯿﺮ
ﺟﯿﺴﮯ « ﺍﻣﺎﻡ، ﻣﺤﺪﺙ، ﻓﻘﻴﮧ، ﻋﻼﻣﮧ، ﺷﻴﺦ
ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ، ﻣﺪﺭﺱ ﻓﻘﮧ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺩﺭ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ،
ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺍﻛﺜﺮ ﻋﻠﻮﻡ ﺷﺮﻋﯽ، ﺣﺠﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ
ﺧﻠﻖ، ﮐﻮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔
ﺳﻴﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ، ﺝ 15 ، ﺹ 280 ـ .282
ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻞ
ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ
ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻘﺎﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ
ﮨﻮﻧﺎ، ﯾﮧ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﻠﻨﺪ ﻋﻠﻤﯽ ﻣﺮﺗﺒﮯ
ﭘﺮ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺑﻦ ﺣﺒّﺎﻥ ﺑُﺴﺘﯽ ( ﻣﺘﻮﻓﯽ 354 ﮨﺠﺮﯼ): ﻧﮯ
ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ: « ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﺍﮨﻞ
ﺑﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺑﻨﯽ ﮨﺎﺷﻢ ﮐﮯ ﻋﻘﻼﺀ ﺍﻭﺭ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ
ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﮔﺮ ﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﯾﺚ
ﻧﻘﻞ ﮨﻮ ﺗﻮ، ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻌﺘﺒﺮ
ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔۔۔۔۔
' ' ﻋﻠﯽّ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿﺎ ﺍَﺑﻮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻣﻦ ﺳﺎﺩﺍﺕ
ﺍَﮬﻞِ ﺍﻟﺒﯿﺖِ ﻭ ﻋﻘﻼﺋِﮭﻢ ﻭ ﺟُﻠَّﺔِ ﺍﻟﮭﺎﺷﻤﯿﯿﻦَ ﻭ ﻧُﺒﻼﺋِﮭﻢ
، ﯾﺠﺐُ ﺍَﻥ ﯾُﻌﺘﺒﺮَ ﺣﺪﯾﺜُﮧ ﺍﺫﺍ ﺭُﻭِﯼَ ﻋﻨﮧ ۔ ۔ ۔ﻗﺪ
ﺯﺭﺗُﮧ (ﻗﺒﺮﮦ ) ﻣﺮﺍﺭﺍً ﮐﺜﯿﺮﺓ ﻭﻣﺎ ﺣَﻠَّﺖ ﺑﯽ ﺷﺪَّﺓ ﻓﯽ
ﻭﻗﺖِ ﻣَﻘﺎﻣﯽ ﺑﻄﻮﺱَ ﻓﺰﺭﺕُ ﻗﺒﺮَ ﻋﻠﯽّ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿﺎ ،ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠّﮧ ﻋﻠﯽ ﺟﺪِّﮦ ﻭ ﻋﻠﯿﮧ ، ﻭ ﺩﻋﻮﺕُ ﺍﻟﻠّﮧ ﺍِﺯﺍﻟﺘَﮭﺎ ﻋﻨِّﯽ ﺍِﻟّﺎ ﺍﺳﺘُﺠِﯿﺐَ ﻟﯽ ، ﺯﺍﻟَﺖ ﻋﻨِّﯽ
ﺗﻠﮏَ ﺍﻟﺸﺪَّﺓُ ﻭ ﮬﺬﺍ ﺷﯽ ﺟﺮَّﺑﺘُﮧ ﻣﺮﺍﺭﺍً ﻓﻮﺟﺪﺗُﮧ ﮐﺬﺍﻟﮏ ، ﺍَﻣﺎﺗَﻨﺎ ﺍﻟﻠﮧُ ﻋﻠﯽ ﻣﺤﺒَّﺔِ ﺍﻟﻤﺼﻄﻔﯽ ﻭ ﺍَﮬﻞِ
ﺑﯿﺘِﮧ ' ' ۔
ﺟﺐ ﻣﯿﮟ ﻃﻮﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ، ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﺌﯽ
ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﻧﮑﯽ ﻗﺒﺮ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺟﺐ
ﺑﮭﯽ ﻣﺠﮭﮯ ﮐﺴﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﻭ
ﭘﺮﯾﺸﺎﻧﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ، ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿﺎ ع ﮐﯽ ﻗﺒﺮ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﺎ
ﺗﮭﺎ، ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﮯ ﺣﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ
ﺩﻋﺎ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ، ﺗﻮ ﺍﺳﯽ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻋﺎ
ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺮﯼ ﻣﺸﮑﻞ ﺣﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﯾﺎ
ﮐﺮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﺌﯽ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﺱ
ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺗﺠﺮﺑﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﻮ
ﺣﻞ ﺑﮭﯽ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮨﻤﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ
ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﮯ ﺍﮨﻞ ﺑﯿﺖ ﮐﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﭘﺮ ﻣﻮﺕ ﻋﻄﺎ
ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ۔
ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻟﺜﻘﺎﺕ، ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﺑﺴﺘﻲ، ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﻜﺮ، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ
ﺍﻭﻝ، 1393 ﻕ، ﺝ 8، ﺹ .475
ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ
ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﮧ ﺍﺳﮯ ،
ﺍﻣﺎﻡ، ﻋﻼﻣﮧ، ﺣﺎﻓﻆ، ﺷﻴﺦ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ، ﻋﺎﻟﻢ
ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﻓﻘﮧ ﻭ ﻟﻐﺖ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ،
ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻘﺎﺑﺎﺕ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔
ﺳﻴﺮ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﻟﻨﺒﻼﺀ، ﺝ 16 ، ﺹ 92 ؛
ﺍﻟﻨﺠﻮﻡ ﺍﻟﺰﺍﻫﺮﻩ، ﺍﺑﻦ ﺗﻐﺮﻱ، ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﻪ، ﺑﻴﺮﻭﺕ،
ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ، 1413 ﻕ، ﺝ 3، ﺹ 342؛
ﺍﻟﻮﺍﻓﻲ ﺑﺎﻟﻮﻓﻴﺎﺕ، ﺻﻔﺪﻱ، ﺟﻤﻌﻲ ﺍﺯ ﻣﺴﺘﺸﺮﻗﻴﻦ، ﺑﻲ ﺗﺎ،
1411 ﻕ، ﺝ 2، ﺹ 317؛
ﺍﻟﻄﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻴﻪ، ﺳﺒﻜﻲ، ﺩﺍﺭ ﺍﺣﻴﺎﺀ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﺮﺑﻴﺔ، ﺑﻴﺮﻭﺕ،
ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﺑﻲ ﺗﺎ، ﺝ 3 ، ﺹ 131 ؛
ﺍﻻﻧﺴﺎﺏ، ﺳﻤﻌﺎﻧﻲ، ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﻪ، ﺑﻴﺮﻭﺕ، ﻟﺒﻨﺎﻥ، ﭼﺎﭖ
ﺍﻭﻝ،1408 ﻕ، ﺝ 2 ، ﺹ .209
ﯾﮧ ﺟﻤﻼﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﮐﯽ ﺩﻟﻮﮞ ﭘﺮ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﭘﺮ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ
1200 ﺳﺎﻝ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮐﺎ ﻋﺮﺻﮧ
ﮔﺰﺭﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﻧﮑﯽ ﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﻭ
ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﻋﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﺹ ﮐﯽ ﺗﻮﺟﮧ ﮐﺎ
ﻣﺮﮐﺰ ﺑﻨﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﻌﺾ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﯾﻤﮧ
ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ
ﮐﯽ ﻗﺒﺮ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻥ ﺳﮯ
ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﮐﮯ ﺣﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ
ﺗﻮﺳﻞ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﮨﻤﺎﻡ
ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﯽ ﺣﺎﺟﺎﺕ
ﭘﻮﺭﯼ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯿﮟ ﺗﮭﯿﮟ۔
☘️ ﻣﻮﻻ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ
ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻣﻌﺠﺰﮦ :
ﺣﺮﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻟﻢ ﺩﯾﻦ
ﻧﻤﺎﺯِ ﻓﺠﺮ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﮏ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ
ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﺝ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﺩﻥ
ﭘﮩﻠﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﺁﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﻓﺮﺍﻧﺲ ﺳﮯ
ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺳﮯ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺍ ﺟﮩﺎﮞ ﭘﺮ
ﺑﯿﻤﺎﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﻻ ﮐﺮ ﺑﺎﻧﺪﮬﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ، ﺍﺱ
ﻣﻘﺎﻡ ﺳﮯ ﻣﻮﻻ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ
ﺣﺮﻡ ﮐﺎ ﮔﻨﺒﺪ ﺻﺎﻑ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ، ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ
ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﺗﻨﺎ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺕ ﮔﻨﺒﺪ ﮐﺲ ﮐﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ
ﺳﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﮭﮍﺍ ﺗﮭﺎ ﻭﮦ ﺍﻥ ﮐﯽ
ﺯﺑﺎﻥ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﺗﮭﺎ ،ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻭﮦ
ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺑﮩﺖ ﻋﺰﺕ ﻭ
ﺁﺑﺮﻭ ﮨﮯ ،ﯾﮧ ﺳﻦ ﮐﺮ ﻭﮦ ﻓﺮﺍﻧﺴﺴﯽ ﺁﮔﮯ
ﺑﮍﮬﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ
ﮈﻭﺭﯼ ﮨﮯ ، ﮐﺴﯽ ﮐﮯ ﮔﻠﮯ ﻣﯿﮟ ، ﮐﺴﯽ
ﮐﮯ ﭘﺎﻭﮞ ﻣﯿﮟ ، ۔۔۔ ﺗﻮ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﯾﮧ ﺳﺐ
ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ؟ ﺗﻮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ ﺟﺴﮯ
ﮨﺮ ﺟﮕﮧ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﺳﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ
ﺍﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻗﯿﺪ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺷﻔﺎﺀ ﻣﻞ
ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ۔۔۔ ﯾﮧ ﺳﻨﻨﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﻧﮯ
ﺍﯾﮏ ﻟﭩﮑﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮈﻭﺭﯼ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﻠﮯ ﻣﯿﮟ
ﺑﺎﻧﺪﮪ ﻟﯿﺎ ۔۔ ﺍﺏ ﻭﮦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ
ﮐﻮ ﮐﯿﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻻ ﻋﻼﺝ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ؟ ﺗﻮ
ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﺠﮭﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ، ﻣﯿﺮﺍ
ﺍﯾﮏ ﺑﯿﭩﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ ، ﺍﺱ ﮐﮯ
ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻓﺎﻟﺞ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ، ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ
ﻋﻼﺝ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺑﮍﮮ ﺳﮯ ﺑﮍﮮ
ﮈﺍﮐﭩﺮ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎﯾﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺳﺐ ﻧﮯ ﻻ ﻋﻼﺝ
ﮐﮩﮧ ﺩﯾﺎ ۔۔۔۔ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺳﮯ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ
ﮐﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺁﺑﺮﻭ
ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﺍ
ﺑﯿﭩﺎ ﮨﯽ ﺁﺋﮯ ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮩﺎﮞ ﺑﯿﭩﮫ
ﺟﺎﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﺝ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ۔۔۔
ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ ﺟﻨﺎﺏ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ
ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﮐﺎ ﻻﻧﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ، ﺍﺏ ﻭﮦ
ﺁﮔﮯ ﺑﮍﮬﺎ ، ﻣﻨﺎﺟﺎﺕ ﮐﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ
ﺍﺏ ﮐﻞ ﺁﺋﯿﮟ ﮔﮯ ، ﺍﺏ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﮨﻮﭨﻞ ﻣﯿﮟ
ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻤﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﭼﻼ ﮔﯿﺎ ۔۔۔۔ ﻭﮦ ﺩﻝ ﮨﯽ
ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺵ ﮨﻮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ، ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ
ﺭﻭﺷﻦ ﺍﻣﯿﺪ ﻟﮓ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺳﻮﭼﺎ
ﮐﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﻮ ﺑﺘﺎﺗﺎ ﮨﻮﮞ ، ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﺎﻝ
ﮐﯽ ﺗﻮ ﺑﯿﻮﯼ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻓﯽ ﺩﯾﺮ
ﺳﮯ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﻮﮞ ﻟﯿﮑﻦ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﮩﯿﮟ
ﺗﮭﺎ ﻣﻞ ﺭﮨﺎ ۔۔۔۔ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ
ﻣﺸﮩﺪ ﺁﯾﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﺎﮞ ﻭﮦ ﺑﻨﺪﮦ ﺩﻓﻦ ﮨﮯ
ﺟﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺁﺑﺮﻭ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ ،
ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺭ ﺳﮯ ﻻﻋﻼﺝ ﻟﻮﮒ ﺷﻔﺎ ﯾﺎﺏ ﮨﻮ
ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺍﺏ ﺍﺱ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﮐﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﺑﺎﺭ
ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﮐﺎﭨﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ
ﺗﮭﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺑﺎﺕ ﺟﺎﺭﯼ ﺭﮐﮭﯽ ، ﺍﺏ
ﺍﺱ ﮐﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﮭﯽ ﺑﺎﺕ
ﺳﻨﯿﮟ ۔۔۔۔ ﺍﻧﺠﯿﻨﺌﺮ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺳﻨﺎﺅ ، ﻭﮦ
ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﯽ ﮐﮧ ﺍﺑﮭﯽ ﮐﭽﮫ ﺩﯾﺮ ﭘﮩﻠﮯ ﮔﮭﺮ
ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﮐﺮﺷﻤﮧ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ، ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﭘﺮ
ﺩﺳﺘﮏ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺩ
ﮨﯿﮟ ، ﻟﯿﮑﻦ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﭘﮩﭽﺎﻥ ﺳﮑﯽ ﮐﮧ ﮐﻮﻥ
ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﮯ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺍﮨﻞِ ﺧﺎﻧﮧ
ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻧﺪﺭ ﺁﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﺩﯾﮟ ، ﺍﻥ ﮐﺎ ﺭﻋﺐ
ﻭ ﺟﻼﻝ ﺍﺗﻨﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺁﻧﮯ ﺩﯾﺎ ،ﭘﮭﺮ
ﻭﮦ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﮯ ﮐﻤﺮﮮ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﺐ
ﺑﮍﮬﻨﮯ ﻟﮕﮯ ﻣﯿﮟ ،ﻓﻮﺭﺍَ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﮔﺌﯽ ﺗﻮ
ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ
ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺑﺎﺯﻭﮞ ﺳﮯ ﭘﮑﮍ ﮐﺮ ﮐﮭﮍﺍ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ
ﺑﺎﻟﮑﻞ ﭨﮭﯿﮏ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ۔ ﯾﮧ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻣﺠﮫ ﭘﺮ
ﺳﮑﺘﮧ ﻃﺎﺭﯼ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺟﺎﻧﮯ
ﻟﮕﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮐﮧ
ﺁﭖ ﻧﮯ ﮨﻢ ﭘﺮ ﺍﺗﻨﺎ ﺑﮍﺍ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ، ﺁﭖ
ﮐﻮﻥ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﺁﺋﮯ ﮨﯿﮟ ؟ ﺗﻮ
ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺗﻨﺎ ﮨﯽ ﺑﺘﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﺍ ﻧﺎﻡ ﺭﺿﺎ
ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﮩﺪ ﺳﮯ ﺁﯾﺎ ﮨﻮﮞ ۔۔۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮩﮧ
ﮐﺮ ﻭﮦ ﭼﻠﮯ ﮔﺌﮯ۔
ﺁﺧﺮﯼ ﺑﺎﺕ :
ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺳﮯ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ
ﮐﮧ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻗﺒﻮﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺧﺪﺍ، ﺍﻧﮑﯽ ﻧﻮﺭﺍﻧﯽ
ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺗﻮﺳﻞ
ﮐﺮﻧﺎ، ﻧﮧ ﻓﻘﻂ ﺟﺎﺋﺰ ﺍﻭﺭ ﺭﺍﺋﺞ ﮐﺎﻡ ﮨﮯ، ﺑﻠﮑﮧ
ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﺰﺭﮒ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻋﻤﻠﯽ
ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﺱ ﺟﺎﺋﺰ ﮐﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﮐﯽ ﮨﮯ،
ﺟﯿﺴﮯ ﺍﺑﻦ ﺧﺰﻳﻤﮧ، ﺍﺑﻦ ﺣﺒﺎﻥ ﺑﺴﺘﯽ، ﺍﺑﻮ
ﻋﻠﯽ ﺛﻘﻔﯽ ﻭ ..... ﺍﺻﻼ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺧﺪﺍ ﮐﯽ
ﻣﻘﺪﺱ ﺑﺎﺭﮔﺎﮦ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺮﻧﺎ، ﺍﻥ ﺳﮯ
ﺗﻮﺳﻞ ﻭ ﺗﺒﺮﮎ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮑﯽ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﯾﮧ
ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﮨﻨﮓ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﺎﻓﺖ ﮐﮯ
ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﯽ، ﻟﯿﮑﻦ ﺟﺐ ﺳﮯ ﻋﻘﺎﺋﺪ
ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﯽ ﻏﻠﻂ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻭﮨﺎﺑﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ
ﺳﮯ ﮨﻮﻧﮯ ﻟﮕﯽ ﮨﮯ، ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺗﻤﺎﻡ
ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻭ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﮐﻮ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮ ﮐﮯ
ﺭﮐﮫ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺗﻤﺎﻡ
ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﮩﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﺎﻓﺮ ﺍﻭﺭ
ﻣﺸﺮﮎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﻭﮨﺎﺑﯿﺖ ﻓﻘﻂ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﻂ ﭘﯿﺴﮯ ، ﺗﮩﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﻗﺘﻞ ﮐﯽ
ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺳﮯ ﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮪ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﺻﻞ ﮨﺪﻑ ﺑﻨﯽ ﺍﻣﯿﮧ ﮐﯽ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﻮ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ
ﺯﻧﺪﮦ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺱ ﮨﺪﻑ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﺮ ﺑﮍﯼ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ
ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﮮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﯾﺎ ﺍَﺑَﺎ ﺍﻟﺤَﺴَﻦِ ﯾﺎ ﻋَﻠِﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮُﺳَﯽ ﺍﻟﺮِﺿﺎ ﯾَﺎﺑﻦَ
ﺭَﺳﻮُﻝِ ﺍﻟﻠّﻪِ ﯾﺎ ﺣُﺠَّﺔَ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻋَﻠﯽ ﺧَﻠﻘِﻪِ ﯾﺎ ﺳَﯿِﺪَﻧﺎ ﻭَ
ﻣَﻮﻻﻧﺎ ﺍِﻧﺎ ﺗَﻮَﺟَّﻬﻨﺎ ﻭَ ﺳﺘَﺸﻔَﻌﻨﺎ ﻭَ ﺗَﻮَﺳَّﻠﻨﺎ ﺑِﮏَ ﺍِﻟﯽَ
ﺍﻟﻠّﻪِ ﻭَ ﻗَﺪَّﻣﻨﺎﮎَ ﺑَﯿﻦَ ﯾَﺪَﯼ ﺣﺎﺟﺎﺗِﻨﺎ ﯾﺎ ﻭَﺟﯿﻬﺎً ﻋِﻨﺪَ
ﺍﻟﻠّﻪِ ﺍِﺷﻔَﻊ ﻟَﻨﺎ ﻋِﻨﺪَ ﺍﻟﻠّﻪ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﺍﻟﺘﻤﺎﺱ ﺩﻋﺎ 🤲
📚انجمن علمی باب العلم
مکتب: سيرة الأئمة المعصومين عليهم السلام
.: Weblog Themes By Pichak :.